GYIK - Gyakran ismételt kérdések

Hány éves kortól ajánlott a capoeirát elkezdeni? Nem túl késő/korai?
A capoeira bármely életkorban elkezdhető, amennyiben nem áll fent komoly mozgásszervi és egyéb olyan megbetegedés, amely egyébként is ellenjavallata lenne a sportnak. Általánosan elfogadott irányelvként a capoeirát 5-55 év között ajánlott elkezdeni.

Lányok is ugyanúgy csinálhatják?
Természetesen lányok is ugyanúgy részt vehetnek az edzéseinken, mint fiúk. Tapasztalataink szerint a lányoknak még sokszor könnyebb is, hiszen ők többnyire eleve hajlékonyabbak. Az edzéseink koedukáltak, tehát lányok-fiúk vegyesen vesznek részt rajtuk.

Hogyan is néz ki egy edzés?
Gyakran ismételt, mégis nehezen megválaszolható kérdés, hiszen minden edzés más és más. Van egy sablon amely szerint voltaképp levezethető egy szisztéma, de a rendszer semmiképp sem kötött. Egy körülbelül felvázolható séma a következő: intenzív bemelegítés (általános átmozgató jelleggel); nyújtás; formagyakorlatok; páros gyakorlatok; erősítés; "játék", amely lényegében a tanultak gyakorlatban való alkalmazását jelenti. Továbbá gyakoriak még az ún. hangszeres és erősítő jellegű óráink.

Mennyire tudok fejlődni, erősödni, szálkásodni az edzések által? Az élettani hatások:
Kevésbé köztudott tény, de a capoeira kiválló állóképességet, egyensúlyérzéket, hajlékonyságot és nem utolsó sorban szálkás izomzatot biztosít. A titok nyitja az átfogó és szinte mindenre kiterjedő átmozgató jelleg. A capoeira ebből kifolyólag rendkívül hatékony zsírégető mozgásforma is. A legtöbb mozdulat olyan természetes lépésen alapul, amelyek mindannyiunkban ott rejlenek, de
egyébként a mindennapok során nem alkalmaznánk őket. Mindezen mellett ezeknek a lépéseknek a gyakorlása az agypályák azon részeit is pozitívan stimulálják, amely a kreatív jobb-agyféltekés alkotói tevékenységért felelősek.